Υπόμνημα Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων
Όπως γνωρίζετε, το νομοσχέδιο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεο-λαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» που συζητείται στη Βουλή στις 8/1/2012 περιλαμβάνει τροποποίηση του Ν.3848/Άρθρο 39/1α με την οποία ει-σάγεται η δυνατότητα να καταλαμβάνουν θέση Σχολικού Συμβούλου στη Δημόσια Εκπαίδευση και οι Εκπαιδευτικοί της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβού-λων (ΠΕΣΣ), καθώς και οι Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, είμαστε αντίθετοι στη ψήφιση της σχετικής διάταξης γιατί δημιουργεί πολλά προβλήματα στο χώρο της Εκπαίδευσης και ειδικότερα:
Α. ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
1. Αν ψηφισθεί η συγκεκριμένη διάταξη, τότε ένα Σχολικός Σύμβουλος που προέρχεται από την Ιδιωτική Εκπαίδευση, από ποιόν θα πληρώνεται;
1.1. Αν πληρώνεται από τον ιδιωτικό τομέα, τότε θα υπάρχουν εκ-παιδευτικοί οι οποίοι θα πληρώνονται από τους εργοδότες τους, τα
Σχολεία των οποίων θα πρέπει στη συνέχεια σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις να αξιολογήσουν! Φανερά δηλαδή προκύπτει ασυμβίβαστο.
1.2. Αν πληρώνεται από τον Δημόσιο Τομέα, τότε φανερά υπάρχει πρόσθετη δαπάνη για τον προϋπολογισμό, η οποία δεν είναι αναγκαί-α. Συγκεκριμένα, όπως είναι γνωστό υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι Δη-μόσιοι Εκπαιδευτικοί με πολλά προσόντα οι οποίοι μπορούν να καλύ-ψουν με επάρκεια τις θέσεις των Σχολικών Συμβούλων. Η είσοδος εκ-παιδευτικών του ιδιωτικού τομέα, δεν καλύπτει καμία εκπαιδευτική ανάγκη, ενώ θα δημιουργήσει προβλήματα σε συνάδελφους εκπαι-δευτικούς οι οποίοι θα κινδυνεύουν μετά τις γνωστές συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων, να υπολειτουργούν και ίσως εν τέλει να απολυ-θούν.
1.3. Η είσοδος εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε θέσεις Στελεχών, δημιουργεί προηγούμενο και στρώνει το δρόμο για την ιδι-ωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
Β. ΗΘΙΚΗ-ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ-ΔΙΚΑΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Οι Εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης προκειμένου να διορισθούν, δί-νουν εξετάσεις ΑΣΕΠ, ταλαιπωρούνται επί χρόνια ως Αναπληρωτές ανά την Ελλάδα μακριά από τις οικογένειες τους σε δύσβατα χωριά και απομακρυσμένα νησιά. Αντί-θετα, οι Εκπαιδευτικοί του Ιδιωτικού τομέα όχι μόνο δεν υφίστανται αυτή την μα-κροχρόνια ταλαιπωρία, αλλά δεν έχουν αξιολογηθεί και από κανένα Δημόσιο φορέα για την κατάληψη θέσης στα Ιδιωτικά Σχολεία. Ζουν και εργάζονται σε μεγάλες πό-λεις κοντά στις οικογένειες τους και είναι γνωστό σε όλους πως γίνονται οι σχετικές προσλήψεις στα Ιδιωτικά Σχολεία, καθώς και τα παράπλευρα οφέλη τους.