Υπόμνημα Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων
Όπως γνωρίζετε, το νομοσχέδιο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεο-λαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» που συζητείται στη Βουλή στις 8/1/2012 περιλαμβάνει τροποποίηση του Ν.3848/Άρθρο 39/1α με την οποία ει-σάγεται η δυνατότητα να καταλαμβάνουν θέση Σχολικού Συμβούλου στη Δημόσια Εκπαίδευση και οι Εκπαιδευτικοί της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Απάντηση στην ΟΙΕΛΕ
Η ΠΕΣΣ τιμά κατ’ αρχήν όλους τους Εκπαιδευτικούς, όπου κι αν εργάζονται και όσα αναφέρονται στην ανακοίνωσή μας αφορούν σε αρχές και σε κανένα προ-σωπικά.
Ως Δημόσιοι Λειτουργοί επιλέξαμε να εργαζόμαστε σε όλη την Ελλάδα, με συνάδελφους που εργάζονται σε Σχολεία με ελλιπείς υποδομές, σε μερικές περιπτώ-σεις χωρίς θέρμανση και δυστυχώς όλο και πιο συχνά με μαθητές που λιποθυμάνε από την πείνα. Το ίδιο έχουν κάνει και πολλοί συνάδελφοι που προέρχονται από την Ιδιωτική Εκπαίδευση και σε κάποια φάση της ζωής τους επέλεξαν να διορισθούν στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Ανακ. για τα Πρότυπα πειραματικά Σχολεία
Η ΠΕΣΣ είχε έγκαιρα επισημάνει τα προβλήματα δημιουργίας του αυτόνομου κέντρου καθοδήγησης και λήψης αποφάσεων υπό την επωνυμία Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) το οποίο λειτουργεί μακριά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. φαίνεται ότι λειτουργεί έξω από τον ιστό του Εκπαιδευτικού συστήματος και συνδιαλέγεται με τον εαυτό της για κρίσιμα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.
Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί στο Δημόσιο
Η ΠΕΣΣ με έκπληξη της διαπιστώνει ότι αντί για τη ρύθμιση προβλημάτων με σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία της Εκπαίδευσης, για τα οποία έχουν κατά και-ρούς ενημερωθεί οι αρμόδιοι, το ΥΠΑΙΘΠΑ προχωράει με το άρθρο 39 του υπό κα-τάθεση νομοσχεδίου με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελ-ματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» σε απαράδεκτη ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα επιλογής ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως Σχολικών Συμβούλων.
Ανακ. για τα Πρότυπα πειραματικά Σχολεία
Μετά την παρέλευση ενός έτους εφαρμογής του νόμου 3966/2011 περί Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ), και παρά τις σχετικές τροποποιήσεις του άρθρου 329, παρ. 4 του ν. 4072/2012, η ΠΕΣΣ θεωρεί χρέος της να επισημάνει αστο-χίες και θεσμικά κενά του νόμου τα οποία έχουν οδηγήσει σε τεράστια προβλήματα που επηρεάζουν την καλή λειτουργία των παραπάνω σχολείων.
Συγκεκριμένα και ενδεικτικά:
- Η διοικητική υπαγωγή των ΠΠΣ στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκ-παίδευσης, είναι ανεφάρμοστη στην πράξη καθώς οι Περιφερειακές Διευθύνσεις δεν μπορούν να καλύψουν τις συγκεκριμένες αρμοδιότη-τες.
Απάντηση στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ με έκπληξη και αίσθημα απογοήτευσης ενημερώθηκε για την από 30/10/2012 ανακοίνωσή σας. Έκπληξη, για το ύφος της (Να αποφασίσουν με ποιους θα πάνε) και απογοήτευση για το είδος της κριτικής που επιφυλάξατε στο πλαίσιο αρχών που θέσαμε προς συζήτηση στο δημόσιο διάλογο, με την 157/30-9-12 ανακοίνωσή μας.
Δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε για να αποκαταστήσουμε τις ανακρίβειες και τις αυθαίρετες ερμηνείες της ανακοίνωσής σας, ενημερώνοντας τους συνάδελφους ότι:
Πειραματικά
Η ΠΕΣΣ είχε έγκαιρα επισημάνει τα προβλήματα δημιουργίας του αυτόνομου κέντρου καθοδήγησης και λήψης αποφάσεων υπό την επωνυμία Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) το οποίο λειτουργεί μακριά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. φαίνεται ότι λειτουργεί έξω από τον ιστό του Εκπαιδευτικού συστήματος και συνδιαλέγεται με τον εαυτό της για κρίσιμα ζητήματα λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.
Πλαίσιο Αρχών για αξιολόγηση
Όπως είναι γνωστό, το ΥΠΑΙΘΠΑ έχει συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία και τη διαμόρφωση πρότασης σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Στην επιτροπή αυτή η ΠΕΣΣ δεν συμμετέχει θεσμικά.
Η ΠΕΣΣ είναι επί της αρχής υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Θεωρεί όμως ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι του θέματος που πρέπει να διευκρινισθούν, δεδομένης της επί 30 και πλέον έτη ανυπαρξίας αξιολογικού συστήματος καθώς και κουλτούρας αξιολόγησης.
Η ΠΕΣΣ πιστεύει ότι οι όποιοι σχεδιασμοί πρέπει να στηρίζονται σε ένα πλαίσιο αρχών και στη κατεύθυνση αυτή ένα βασικό πλαίσιο που θέτει προς συζήτηση είναι:
Η θέση της ΠΕΣΣ για την παραίτηση και τις καταγγελίες του ΔΣ του Ι.Ε.Π
Τις δύο τελευταίες μέρες 26 & 27/04/2012, οι Σχολικοί Σύμβουλοι παρακολουθούν έκπληκτοι τα γεγονότα που αφορούν στο ΙΕΠ και επί της ουσίας σε όλη την εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
Με ανακοίνωσή του στις 26/04/2012 στα ΜΜΕ, το Δ.Σ του ΙΕΠ παραιτείται αναφέροντας:
Α) Με τη ρύθμιση που γίνεται με το άρθρο 329 του Νόμου 4072/11-4-2012 («Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις»), το σύνολο του υφιστάμενου επιστημονικού του προσωπικού παύει να έχει οργανική σχέση με το ΙΕΠ και είναι πλέον Σύμβουλοι του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας.